Aktualności / 2014-05-05 /

Bałtycki bursztyn, polska moda i chiński biznes...


W ramach kampanii promocyjno-informacyjnej „made in Poland” promującej polską gospodarkę na pięciu zagranicznych rynkach, w Pekinie odbył się wyjątkowy pokaz prezentujący piękne stroje i kolekcje biżuterii z wykorzystaniem jantaru. Polskie wyroby podziwiało ponad 200 przedstawicieli chińskich firm i instytucji.

Pokaz mody i bursztynu w ramach kampanii „made in Poland” Headlines Porter Novelli zorganizowała przy współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Bursztynników oraz Michałem Starostem, który został dyrektorem artystycznym wydarzenia.
W ogrodach Ambasady RP w Pekinie, na artystycznie rozpostartym w klimatycznych alejkach wybiegu, modelki chińskie i europejskie prezentowały dwie wyjątkowe kolekcje: HANZA – zwycięską kolekcję targów bursztynniczych Amberif (tu autorką biżuterii była Maria Fundakowska, a stroje zaprojektował Yan Novac) oraz URBAN (wspólne dzieło Mariusza Gliwińskiego oraz Michała Starosta).

 Pokazowi towarzyszyła wystawa posterów z fotografiami i opisami bałtyckiego bursztynu oraz degustacja polskich wędlin. Mimo kropiącego deszczu, zgromadzona publiczność chętnie pozostała na świeżym powietrzu, nie chcąc przeoczyć żadnego elementu kolekcji. Po zakończeniu części oficjalnej pokazu w Ambasadzie RP, goście zostali zaproszeni na afterparty w jednym z pięciogwiazdkowych pekińskich klubów.