Aktualności / 2016-05-24 /

Headlines Porter Novelli partnerem Światowego Szczytu Kobiet 2016


Headlines Porter Novelli została partnerem merytorycznym 26. Światowego Szczytu Kobiet, który pod hasłem „Budowanie inkluzywnej gospodarki w erze cyfrowej” (nieoficjalnie nazywany „Kobiecym Davos”), odbędzie się w dniach 9-11 czerwca w Warszawie. Agencja będzie odpowiedzialna za działania PR, a także za współpracę z VIPs.

Światowy Szczyt Kobiet to ważne międzynarodowe spotkanie o tematyce biznesowej i gospodarczej. Organizowane jest od 1990 roku przez Global Summit of Women - organizację non-profit z siedzibą w Waszyngtonie.

Tegoroczna edycja wydarzenia skupiać się będzie na promocji kreatywności kobiet i ich myśli innowacyjnej, a także zdolnościach technicznych i inżynierskich kompetencjach. Celem Szczytu jest budowanie możliwości biznesowych, wynikających z synergii kompetencji uczestniczek z całego świata.

W szycie uczestniczyć będą kobiety ze świata polityki i biznesu, m.in. premier Beata Szydło, która podczas ceremonii inaugurującej powita międzynarodowe delegatki, a także była premier Litwy Laimdota Straujuma, była premier Wietnamu Dang Thi Ngoc Thinh, była prezydent Kosowa Atifete Jahjaga, Francuska Minister ds. Rodzin, Dzieci i Praw Kobiet Laurence Rossignol, Prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Henryka Bochniarz i wiele innych. 

W szczycie swój udział zapowiedziały przedstawicielki m.in. Republiki Południowej Afryki, Portugalii, Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Malezji.  

Wydarzeniem interesują się największe polskie i zagraniczne media. Swoją obecność na szczycie zapowiedziały m.in. Polska Agencja Prasowa, Dziennik Gazeta Prawnapulsmedycyny.plWirtualna Polska, a także zagraniczni dziennikarze z Europy, Azji oraz Ameryki Północnej, m.in. z Vietnam Televison, Guardian z Wielkiej Brytanii, The West Japan DailyDiversity Global Magazine z USA , czy KORSO z Francji. 

- Światowy Szczyt Kobiet to wyjątkowe wydarzenie. Cieszę się, że odbywa się w Polsce, a fakt, że konferencja poświęcona jest tematyce włączenia kobiet do rynku cyfrowego dodaje mu dodatkowy wymiar. Polska potrzebuje technologii a technologia potrzebuje kobiet. Do 2020 roku każdy Polka będzie miała dostęp do szerokopasmowego internetu, a to stwarza nowe możliwości w zakresie edukacji oraz pracy online. Warto zatem już teraz myśleć o tym, jak zwiększyć kompetencje cyfrowe Polek aby mogły w pełni wykorzystać tę szansę i włączyć się w 4. rewolucję przemysłową oraz aktywnie współtworzyć innowacyjną gospodarkę – powiedziała Joanna Pruszyńska-Witkowska, prezes Headlines Porter Novelli.