Blog / 2017-02-14 /

<3 kampanie z miłością w roli głównej –inspiracje dla agencji PR


14 lutego to dzień będący wyzwaniem dla miłośników spędzania wieczorów z serialem, mężczyzn zmuszonych do obejrzenia drugiej części Fifty Shades of Grey oraz twórców kampanii reklamowych. Dlaczego tych ostatnich? Ponieważ Święto Zakochanych to świetny lecz niełatwy temat na kampanie content marketingowe, budujące pozytywny wizerunek marki. Firmy prześcigają się w pomysłach na stworzenie akcji, nawiązującej do Dnia Zakochanych, bazującej na pozytywnych emocjach i uczuciach. Czy jednak koniecznie muszą to robić, wykorzystując banalne motywy serc, bukietów róż i randek? Poniżej przedstawiamy zestawienie trzech kampanii marketingowych, z tego oraz ubiegłego roku, udowadniających, że Walentynki mogą być świetnym pretekstem do stworzenia kreatywnych i niesztampowych akcji. 

1. #SingItSnuggle

Miłość niejedno ma imię, jednak jakie by nie było – warto je wyśpiewać! 

W tym roku amerykańska marka płynów do zmiękczania tkanin, Snuggle, stworzyła kampanię wideo opierającą się na możliwości stworzenia spersonalizowanej kartki walentynkowej.

Działania objęły media społecznościowe oraz Internet, a ich celem jest kierowanie ruchu na stronę SnuggleSerenades.com, gdzie użytkownicy mogą wybrać jeden z dwóch „miłosnych hitów” – „The Time of My Life” lub „Lovin’ You”. Wystarczy jeszcze wpisać imię ukochanej osoby, wkleić jej zdjęcie i mamy to! – maskotka firmy, Miś Snuggle, wyśpiewuje miłosną serenadę, którą można podzielić się na social mediach, dodając hasztag # SingItSnuggle.

Dlaczego lubimy tę kampanię? Ponieważ w umiejętny sposób buduje świadomości marki bez eksponowania produktu i mówienia o jego korzyściach. Jest angażująca i zabawna, a to skuteczny sposób na kształtowanie rozpoznawalności brandu i budowanie relacji z klientami, za sprawą działań agencji PR.

Walentynkową kartkę można stworzyć tutaj:

https://www.snuggleserenades.com/maintenance-mode

2. Deadpool – idealny romans na Walentynki

O kampanii, która w ubiegłym roku poprzedzała premierę kinowego hitu „Deadpool”, napisano już wiele. Reklamy długo wyczekiwanego filmu o przygodach wyjątkowego antybohatera – Deadpoola – zaczęły pojawiać się już rok przed premierą, tworząc wyjątkową i bezprecedensową kampanię promującą produkcją kinową. Ze względu na swój komediowy charakter, Deadpool nadawał się znakomicie jako bohater działań reklamowych. Z jego udziałem powstawały kreatywne billboardy, składające się jedynie z emotikonek, plakaty naśladujące kultowe zdjęcia oraz zwiastuny zwiastunów nadchodzącego filmu, a do sieci „wyciekały” fragmenty scenariusza filmu z zabawnymi poprawkami głównego bohatera.

Treści promocyjne filmu „Deadpool” wyróżniały się absurdalnym poczuciem humoru, podobnym do tego, jaki  charakteryzował głównego bohatera. Z tego powodu również Dzień Zakochanych nie mógł przejść bez echa, a twórcy kampanii po raz kolejny zaskoczyli zabawnym pomysłem. Przed Walentynkami w sieci pojawił się  plakat promujący krwawą ekranizację komiksu Marvela, będącą antytezą romantycznej produkcji filmowej, jako wzruszający melodramat – idealny na walentynkowy seans we dwoje. Ta zabawna kontynuacja często absurdalnej kampanii tak spodobała się fanom, że stworzyli nową, walentynkową wersję trailera filmu:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=YkqLL1m-v0k

3. „Binge for Love”, Netflix

„Przez serial do serca” – takie hasło zapewne przyświecało twórcom kampanii, promującej rok temu Netflix. „Binge for Love” to kolejny zabawny projekt stworzony z okazji Dnia Zakochanych, mówiący o miłości z przymrużeniem oka. „You can‘t help falling in love with someone who loves your favorite Netflix show as much as you do” – brzmi przesłanie filmiku, na którym główny bohater rozpaczliwie próbuje „nadrobić” odcinki serialu, który ogląda podobająca mu się dziewczyna.

Spot traktuje z dystansem nie tylko temat uczucia, ale również same produkcje Netflixa. W tle słyszymy przerobioną wersję znanego utworu The Proclaimers, „I‘m Gonna Be (500 Miles)”. W zmienionej wersji to nie przejście 500 mil może zaimponować ukochanej, a obejrzenie 500 godzin serialu.

https://www.youtube.com/watch?v=pWCOwJD0r9w