Blog / 2017-03-06 /

7 POLECANYCH NARZĘDZI DO MARKETINGU INTERNETOWEGO


Pics or it didn’t happen – zwrot często pojawiający się na forach internetowych, gdy internauci domagają się potwierdzenia zajścia jakiegoś wydarzenia. Podobnie jest z obecnością firm w świadomości klientów. Jeśli nie ma Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Dlatego coraz więcej firm walczy o wzmocnienie swojej widoczności w cyberprzestrzeni i agencje PR nie są tu wyjątkiem. Firmy i agencje wykorzystują do tego social media, pozycjonowanie, czy SEO. 

Na rynku pojawia się coraz więcej narzędzi internetowych, które pomagają w pracy marketingowcom i agencjom PR. Jak wybrać te najbardziej przydatne w codziennej pracy agencji PR?

Poniżej przygotowaliśmy dla Was listę wybranych narzędzi, polecanych przez ikonę marketingu i CEO Brand24[1], Michała Sadowskiego, zaprezentowane podczas Konferencji „I Love Marketing” [2].

1)      OBSERWUJ ZACHOWANIA SWOICH UŻYTKOWNIKÓW

Pierwszym krokiem przy zakładaniu firmy jest określenie grupy docelowej. Podobnie jest z marketingiem internetowym i kampaniami PR. Jeśli chcesz żeby Twoje działania w sieci były skuteczne, musisz wiedzieć do kogo je kierować i w jaki sposób. Co odbiorcom się podoba, jakie mają zainteresowania, co przykuwa ich uwagę, a co odrzuca. Krótko mówiąc: musisz poznać swoich klientów.

  • Google Analytics – jest podstawowym narzędziem do analizy strony internetowej. Google Analytics zapewnia wgląd w to, jak użytkownicy dotarli do Twojej witryny, jak z niej korzystają i co możesz zrobić, żeby chętniej do niej wracali. Co więcej, dzięki raportom o odbiorcach zyskujesz informacje na temat charakterystyki Twoich użytkowników – od danych demograficznych, takich jak płeć, wiek, poprzez zainteresowania na długości i częstotliwości odwiedzin kończąc.

Równie przydatne są aplikacje, które, śledząc ruchy myszką, pozwalają na obserwację zachowań klienta odwiedzającego stronę. Dzięki nim zbierzesz informacje niezbędne do optymalizacji strony internetowej, takie jak dane o najczęściej klikanych ikonkach, kolejności wybierania zakładek itd.

  • Heap Analytics – pozwala obserwować zachowania klienta: wszystkie zdarzenia, kliknięcia, ruchy kursora.

https://heapanalytics.com/

  • Yandex metrica – zapisuje wszystkie sesje do 2 tygodni wstecz. Jedną z oferowanych funkcji jest mapa scrollingu, dzięki której dowiemy się, czy użytkownicy przeglądają cała stronę, czy tylko jej część.

https://metrica.yandex.com/about

 

  • Hotjar –  pozwala zbadać każdy ruch użytkownika na stronie internetowej. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po Twojej witrynie. Podobnie jak w przypadku Yandex Metrica, dostępna jest funkcja mapy scrollingu.

https://www.hotjar.com/

2)      PODGLĄDAJ KONKURENCJĘ

Każdy wie, że nie wystarczy być dobrym, trzeba być lepszym od innych. Dlatego warto obserwować działania innych agencji.

  • 3ox of ads – dzięki temu narzędziu będziesz na bieżąco ze strategią reklamową konkurencji i dowiesz się jakie tematy są najbardziej popularne w Twojej branży.

https://www.boxofads.com/

  • Similar web – to narzędzie umożliwia porównanie Twoich działań z działaniami konkurencji. Dowiesz się z jakich witryn jest najwięcej ruchu na danej stronie internetowej i jaka jest średnia długość wizyt użytkowników.

https://www.similarweb.com/

2)      POMIŃ SMALL TALK I PROWADŹ SPERSONALIZOWANE ROZMOWY Z KLIENTAMI

  • Charlie App –  po zsynchronizowaniu z kalendarzem Google, Charlie App podeśle Ci informacje o osobie, z którą masz zaplanowane spotkanie. W ten sposób dowiesz się, jakie macie wspólne zainteresowania i pasje, co pozwoli na uniknięcie rozmów o korkach i pogodzie.

https://charlieapp.com/