Blog / 2016-06-16 /

Darmowe narzędzia dla PR-owca


Dobry PR-owiec powinien być prawdziwym „człowiekiem renesansu”. Wszechstronność okazuje się bowiem niezbędną cechą w tej branży. Współcześnie Public Relations to coś więcej niż wysyłanie informacji prasowych i budowanie relacji z dziennikarzami. Grono odbiorców treści PR wciąż się poszerza za sprawą wszechobecnego Internetu, powiększa się także lista zadań i kompetencji leżących w gestii agencji PR-owskich. Dbanie o pozytywny wizerunek firmy wymaga czasu,  zaangażowania i żmudnej pracy. Całe szczęście istnieje wiele darmowych i powszechnie dostępnych narzędzi, które w sposób nieoceniony ułatwią pracę Pro-wców i nie tylko.

Canva

Jednym z takich narzędzi jest internetowy program do projektowania różnego rodzaju grafik – Canva. Jest prosty i przyjemny w obsłudze, a gotowe szablony i designy dodatkowo usprawniają pracę. To świetny sposób na stworzenie kreatywnych i przejrzystych ilustracji na bloga, stronę internetową czy prezentacje multimedialną, bez potrzeby zatrudniania specjalisty i wydawania pieniędzy na pracę, którą można wykonać całkowicie samemu.

Hootsuite

“Hootsuite pomaga w organizacji i pozwala w prosty sposób przeglądać konwersacje. Dzięki niemu tworzenie wysoko spersonalizowanych połączeń w Internecie – co jest niezbędne do rozwoju biznesowego w dzisiejszych czasach – staje się jeszcze prostsze.” – czytamy na stronie internetowej hootsuite.com. Innymi słowy Hootsuite to popularne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Ta praktyczna aplikacja pozwala zaplanować posty na portale takie jak Twitter czy Facebook.

Catvertiser

Przydatne może okazać się także narzędzie zwiększające efektywność kampanii reklamowych Catvertiser. Za jego pomocą możemy mierzyć skuteczność reklam, śledzić konwersje i analizować działania reklamowe na Facebooku.

Google Alert

Google Alerts to usługa, która pomaga być na bieżąco z informacjami, które nas interesują. Za jej pomocą możemy otrzymywać komunikaty mailowe informujące, że na jakiejś stronie internetowej pojawił się interesujący nas zwrot. Dzięki temu możemy oszczędzić czas przeznaczany na codzienne przeszukiwanie Internetu. Jeżeli jesteśmy zainteresowani tym, gdzie pojawi się nowa informacja wystarczy skonfigurować alert i otrzymywać wiadomości na skrzynkę mailową.

Wunderlist

Pod naporem obowiązków z jakimi musi mierzyć się dziś PR- owiec warto pomyśleć także o odpowiedniej organizacji pracy. Wunderlist to prosta aplikacja, która umożliwia tworzenie list „rzeczy do zrobienia”, dzięki której można lepiej zaplanować swój czas. Dodatkowo dysponuje opcją współdzielenia listy z innymi osobami, co pozwala kontrolować efekty własnej pracy oraz innych członków zespołu PR.

 

Opisane powyżej programy i aplikacje to tylko niektóre z dostępnych narzędzi, pomagających w codziennej  pracy PR-owca. Warto skorzystać z takich udogodnień, gdyż mogą okazać się bardzo skutecznym sposobem na usprawnienie pracy i zwiększenie jej efektywności. Przede wszystkim jednak pozwalają oszczędzić czas, a jak wiadomo – czas to pieniądz.