Blog / 2015-04-06 /

Jak Prezes powinien być obecny na Twitterze?


Najważniejsze, co musisz zapamiętać to fakt, że to narzędzie pozwala Ci śledzić najistotniejsze informacje i wydarzenia, które mają obecnie miejsce. Jest tyle rzeczy odkrycia, że nie warto tracić czasu na zgłębianie samej idei Twittera. 

Tweet’y to zwięzłe notki czy nagłówki, więc najlepiej umieścić link do bardziej szczegółowych źródeł informacji, np. strony internetowej, bloga czy strony do kanału społecznościowego.

Aby być wpływowym (i interesującym) na Twitterze, nie wystarczy poświęcić dwóch minut pracy. Do sukcesu niezbędne jest zaangażowanie. Możesz korzystać z pomocy przy planowaniu, monitorowaniu i tworzeniu treści, ale musisz w tym procesie aktywnie uczestniczyć. Wrzucanie mdłych, pisanych przez ghost-writtera komentarzy w imieniu prezesa jest kiepskim pomysłem.

Zastanów się w jaki sposób chcesz przedstawiać firmę poprzez konto na Twitterze. Czy będziesz się opierać na komunikacji korporacyjnej, konkretnej marce czy kampanii, z którą związana jest Twoja firma. Zadbaj o to, aby z jednej strony był unikalny, a z drugiej strony korespondował z wartościami Twojej firmy i stylem przyjętym na Twitterze. Staraj się być konsekwentny w sposobie pisania, komentowania.

Stawiaj przed sobą realistyczne cele, tak alby Twoja aktywność była regularna, a wpisy były wartościowe. Zastanów się, czyje opinie są dla Ciebie ciekawe i dodaj ich do „bazy śledzonych”, dzięki czemu powiększysz krąg osób, które piszą na podobne tematy i będziesz mógł wejść z nimi w interakcję.

Jeśli Twój profil jest ściśle związany z firmą, upewnij się, że Twoje wypowiedzi są zgodne z tym, za czym stoi organizacja. Media coraz częściej korzystają z Twittera jak ze źródła informacji – zobacz jak silnie wyróżniały się tweet’y Richarda Brandona na temat awaryjnego lądowania w Virgin Atlantic Gatwick. W momentach kryzysowych należy zastanowić się jak najlepiej pokazać swoją kluczową pozycję w firmie, a jednocześnie empatię. Upewnij się, że nasz przekaz trafia do odpowiednich kanałów informacji.

Najważniejsze – PRZEMYŚL. ZATRZYMAJ SIĘ. ODDYCHAJ. Pomyśl o swoich odbiorcach. Publikuj. Nie sięgaj po Twittera w złości i w pośpiechu. Nie bądź ofiarą źle przemyślanych komentarzy albo dwuznacznego komentarza, którego nie da się cofnąć – nawet jeśli nasz tweet zostanie szybko usunięty.